ŽELEZNICE SPOJUJE!
PROJEKT NA PODPORU ZNOVUPROPOJENÍ
MOLDAVSKÉ A FREIBERSKÉ DRÁHY
Moldavská dráha - nazývaná též Teplický Semmering - a Freiberská dráha byly oficiálně uvedeny do provozu dne 18. května 1885. Tato přeshraniční krušnohorská železnice byla vybudována společnostmi Pražsko-duchcovské dráhy v Čechách a Lipsko-drážďanskou železniční společností v Sasku především za účelem nákladní dopravy, již záhy se stala také turistickou.
V rámci ČR se jedná o technicky unikátní horskou trať, která pomocí tunelů, viaduktů a úvraťové stanice v Dubí překonává značné stoupání na krátké vzdálenosti. Na přelomu 50. a 60. let minulého století posloužila k dopravě stavebního materiálu pro přehradu Fláje. Moldavská dráha a Freiberská dráha jsou celoročně oblíbeným dopravním prostředkem za sportem a turistikou do Krušných hor.
Obě trati jsou nedílnou součástí hornické historie Montanregionu Krušnohoří.
Moldavská dráha i přehrada Fláje se staly motivem známek České pošty v rámci řady Technické památky ČR.
Železnice spojuje! / Die Eisenbahn verbindet!
Kancelář projektu: / Projektbüro: Zámek Valdštejnů (Waldsteiner Schloss), Mostecká 1, CZ-436 01 Litvínov
Telefon: +420 736 505 227 / +49 (0)179 5348943
E-mail / E-Mail: info@zeleznice-spojuje.cz / info@die-eisenbahn-verbindet.de